Rozstanie 5-latka
Witam,
Przeczytałam, temat "5-latek w przedszkolu". Mam właśnie taki sam problem ze swoim synkiem. Idzie chętnie do momentu rozebrania w szatni, potem już zaczyna się smutek, bóle brzucha, płacz, upór, siłą go wprowadzam do sali i inne powody, dla których chce wrócić do domu. Panie twierdzą, że po płaczu, który długo nie trwa jest wszystko ok. Jest aktywny, dobrze dogaduje się z kolegami. Chodzi do przedszkola od 3 -roku życia, w maluchach fakt często chorował, ale potem średniaki i teraz starszaki, nie ma jakiejś dłuższej przerwy, zna wszystkie dzieci w grupie. Jak dotrzeć do takiego dziecka? Szczerze napiszę, że już naprawdę nic na niego nie działa - nagrody, kary (do kar nawet się ustosunkowuje bez żadnych buntów i płaczu), ale nie rozumie, że trzeba chodzić do przedszkola. Dlaczego? Nadmienię, że w weekendy potrafi nocować u kolegi, spędza czas przeważnie z kolegami na powietrzu lub u nas czy u nich w domu. Dwóch kolegów to nawet koledzy z grupy przedszkolnej. Fakt jest też taki, że woli koleżeństwo starszych dzieci.
Gabriela

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Myślę, że problem nie polega na odpowiednim wytłumaczeniu. Synek nie
chce się z Panią rozstać, nie ma ochoty i pewnie w jego przekonaniu nie
musi. Myślę, że uspakajającym może się okazać zastosowanie stałego
sposobu żegnania się z nim, np. dwa buziaki i przytulenie. Proszę
zapewnić syna, że Pani po niego wróci i podać przybliżony czas np. po
podwieczorku, odprowadzić go do sali i wyjść. Przy pożegnaniu zachować
spokój. Ważne, że syn po pożegnaniu bawi się i jest spokojny.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak