Histeryczny płacz dziecka w nocy
Witam,
mam pytanie, co może być powodem płaczu tzn. krzyku u 2-letniego dziecka. Tak się dzieje co drugą noc, tylko w nocy. Taki krzyk i pręgowanie się utrzymuje się 40 min, 1 godz. Nie wiem, co mam robić. Dziecko jest wychowywane tylko przeze mnie - matkę. Samotnie ją wychowuję. Proszę o pomoc. Nie przespałam jeszcze ani jednej całej nocy od 2 lat.
Dorota

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
u małych dzieci, nawet do piątego czy szóstego roku życia, mogą występować
różnego rodzaju zaburzenia snu - również takie, jak opisany przez Panią
krzyk córki każdej nocy.
Bardzo często nie są one związane z żadnym problemem fizjologicznym czy
psychologicznym, są po prostu częścią procesu dojrzewania układu nerwowego u
dzieci.
Rzadziej te zaburzenia mogą być spowodowane np. problemami neurologicznymi.
Jeżeli Pani córka uspakaja się w sytuacji, gdy czuje bliskość mamy, to może
to oznaczać, że w nocy wciąż dla niej bardzo ważny jest kontakt fizyczny z
rodzicem, który zapewnia jej poczucie bezpieczeństwa oraz ułatwia wyciszenie
i uspokojenie się.
Jeżeli jednak uważa Pani, że trudności związane ze snem córki są zbyt
nasilone, to polecam konsultację z psychologiem dziecięcym i neurologiem.
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek