4- latek udaje zwierzęta
Witam,
niepokoi mnie zachowanie mojego syna, który cały czas udaje jakieś zwierzę. Nigdy nie jest sobą, nawet gdy się porusza, trzyma ręce jak pies. Bawi się tylko w zwierzęta. Czy powinnam udać się z nim do specjalisty? Jak mam na to reagować? Syn często bywa nerwowy, czasem agresywny, szybko się denerwuje i źle reaguje na zmiany.
Arleta

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
dzieci w wieku Pani syna mają bardzo bogatą wyobraźnię. Często opowiadają "niestworzone historie", wymyślają sobie niewidzialnych przyjaciół, zapraszają dorosłych do udziału w zabawach, których podstawa jest właśnie wyobraźnia (np. gotowanie, przyjęcie, zabawa w szkołę czy rodzinę). Na podstawie Pani opisu można więc wnioskować, że zachowanie syna jest związane z jakimś dziecinnym wytworem wyobraźni. Jeżeli jednak te zachowania są w Pani odczuciu niepokojące, radzę udać się na konsultację do psychologa dziecięcego. Można umówić się na wizytę prywatną, do poradni zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (na NFZ) lub do poradni psychologiczno pedagogicznej (konsultacja jest nieodpłatna).
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek