Opóźniony rozwój mowy a język angielski
Witam,
mój syn był skrajnym wcześniakiem /24 tydzień/. Dzisiaj chodzi do szkoły, ma 7 lat - widzi, słyszy, nie ma zaburzeń neurologicznych, jednak mówi bardzo słabo. Czy chodząc do szkoły ma obowiązek uczenia sie j. angielskiego? On nie jest w stanie nauczyć się innego języka, skoro cały czas pracujemy nad tym żeby umiał mówić płynnie po polsku.
Aneta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aneto,
wobec takiej sytuacji są stosowne zarządzenia:
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy, oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. Ust. Nr 83, poz. 562, par.37) wraz z późniejszymi zmianami, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r., w sprawie szczegółowych zasad działania poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.Ust. z 2010 Nr 228 Rozporządzenie 1488 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17. listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i palcówkach (Dz.Ust. Nr 228, poz. 1487) można zwolnić dziecko z nauki języka obcego.
Konieczne jest badanie w poradni psychologiczno-pedagogicznej i wydanie stosownego orzeczenia.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska