Onanizm 5-latka
Witam,
Mój 5 letni synek się onanizuje - bawi się prąciem kilka razy dziennie. Nawet w szkole. Rozmawiałam z nauczycielką i bardzo niezręcznie się poczułam. Nie wiem gdzie szukać pomocy.
Monia

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Takie zachowania dzieci służą często rozładowaniu napięcia emocjonalnego. Trzeba zająć się problemem jak najszybciej i profesjonalnie. Potrzebna jest pomoc doświadczonego psychologa dziecięcego lub/i seksuologa. Zachowania tego rodzaju, kiedy przeradzają się w nawyk, utrwalają się jako sposób np. uspokajania się i stają się trudne do eliminacji, dlatego pomoc profesjonalistów jest wskazana. W terapii trzeba dociec przyczyn, dla których zachowania masturbacyjne wytworzyły się u syna, to ukierunkuje terapię. Dobry terapeuta wskaże jak pracować w domu i da zalecenia dla nauczycieli.
Problemu proszę nie zbagatelizować nie tylko ze względów społecznych (szkoła!), ale przede wszystkim  na prawidłowy rozwój psychiczny dziecka.
Serdecznie życzę powodzenia
Agnieszka Sokołowska