Nauka czytania w szkole
Witam serdecznie,
Pracuję w zerówce i chciałam uczyć dzieci czytania pani metoda aczkolwiek podręczniki, które wybrałam Wydawnictwa Nowa Era, "Bawię się i przygotowuję do szkoły" proponują inną metodę, tzn. podział na sylaby, głoski. Czy mogę to pogodzić?
Kasia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Kasiu,
Szkoda, że nie wybrała Pani podręcznika do klasy pierwszej "Kocham Szkołę" wydanego przez Wydawnictwo WIR. Podręcznik i ćwiczenia oparte są całkowicie na nauce sylabami. Teraz nie pozostaje Pani nic innego, jak:
- nie głoskować,
- nie nazywać liter,
- wprowadzić sylaby otwarte w oparciu o plansze do nauki w grupie ("Kocham czytać - plansze") zostały one wydane przez Wydawnictwo Edukacyjne. Tam też wydany został zbiór scenariuszy do wprowadzania sylab z wykorzystaniem planszy,
- w podręczniku "Nowej Ery" pokazywać i czytać tylko sylaby,
- uczyć zapisu sylab zbudowanych w oparciu o paradygmat (zestaw, np. MA MO MU ME MI MY), który dziecko potrafi już przeczytać.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska