Wyśmiewanie przez nauczycielkę
Witam serdecznie,
mam problem z Panią od języka polskiego, ponieważ zaczęła wyśmiewać się z mojego syna, gdyż nie potrafił wyrecytować wiersza i Pani powiedziała, że znudził ją i całą klasę, kiedy wracał do ławki śmiała się z niego i zrobiło mu się bardzo przykro. Syn uczęszcza do klasy 7 i są klasą, która nie jest zgrana ponieważ się wyśmiewają jeden z drugiego, a Pani od języka polskiego jeszcze dolewa oliwy do ognia. Bardzo proszę o poradę.
Pozdrawiam
Karolina

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
takie zachowanie nauczycielki nie służy dobru uczniów. Powinna ich wspierać w rozwoju i pomagać budować poczucie kompetencji i wiary we własne siły. Jeśli dobrze Panią zrozumiałam, sytuacja nie była incydentalna i dotyczy również innych uczniów. W tej sytuacji warto byłoby porozmawiać z innymi rodzicami i zgłosić sytuację oficjalnie. Jeżeli będzie Pani działała w grupie, a nie jako jedna mama, będzie łatwiej uzyskać jakąś konstruktywną zmianę. Zachowując szkolną ścieżkę służbową, w pierwszej kolejności należy poinformować o problemie wychowawcę klasy i powiedzieć, że oczekują Państwo reakcji ze strony dyrekcji i rozmowy z nauczycielką. Należy wtedy zwrócić się z oficjalną prośbą do dyrektora o pomoc w rozwiązaniu tej trudności. W mediacje z nauczycielką warto włączyć psychologa i pedagoga szkolnego.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska