Posługiwanie się lewą ręką
Witam,
Mój synek skończył niedawno 3 latka. Zauważyłam, że posługuje się lewą ręką wykonując różne czynności np. jedzenie, rysowanie kredkami, budowanie z klocków. Chciałabym, aby w przyszłości był praworęczny. Jak go oduczyć używania lewej reki? Czy to już dobry czas, aby zacząć go uczyć? Dziękuję za odpowiedź.
Agnieszka

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Jeżeli Pani synek jest leworęczny to tak musi zostać. Jakakolwiek próba
oduczenia go tego będzie błędem! Wybór ręki świadczy o tym, która
półkula mózgu jest odpowiedzialna za pracę ręki. Leworęczni są tak samo
sprawni jak praworęczni i nie jest to żadnym problemem. Przestawiając
synka na prawą rękę prawdopodobnie sprawi Pani, że żadna z rączek nie
będzie tak sprawna jak u rówieśników. Synek jest już w tym momencie
leworęczny i ta rączka sprawniej wykonuje różne czynności. Proszę nie
traktować tej cechy jako wady.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska