4-latek w przedszkolu
Co zrobić, gdy przedszkolanka za karę, gdy dziecko nie chce spać, zamyka go w małym pomieszczeniu samego - do tego sama mówi w rozmowie z rodzicem, że tak zrobiła, dlatego że jest dziecko jest niegrzeczne i że chce na siebie zwrócić uwagę, bo mama jest w ciąży, po czym na drugi dzień znowu zamyka dziecko. Dla mnie taka osoba nie nadaje się do pracy z dzieckiem. Proszę o poradę.
Ivona

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Ma Pani całkowitą rację - osoba tak postępująca robi dziecku krzywdę, a jej słowa świadczą o braku refleksji nad własnym działaniem. Proszę wystąpić z oficjalnym pismem do dyrektora przedszkola; zalecam to bardziej niż tylko rozmowę z dyrekcją - na formalnie złożone pismo musi Pani otrzymać odpowiedź, która staje się prawnym dokumentem, nie można go zlekceważyć. W razie braku efektu może Pani wówczas wystąpić do nadzoru pedagogicznego, czyli kuratorium.
Proszę bronić dobra swojego małego dziecka, a pewnie i innych dzieci w tym przedszkolu.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska