Wymioty u 10-latka
Witam, mam problem z 10-latkiem. Wymiotuje ze strachu przed nieznanym, nowym, przed długą podróżą, przed pójściem do nowej szkoły, kiedyś przed pójściem do przedszkola, na basen...
Ostatnio przed długimi podróżami, już dzień wcześniej. Choroby lokomocyjnej nie ma. Wymioty są spowodowane lękiem, obawą przed nowym, nieznanym. Nie wiem już co robić.
Pytanie przesłała Pani Aleksandra

Marta Żysko-Pałuba - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Marta Żysko-Pałuba
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Aleksandro,
Sytuacja którą Pani opisuje wydaje się być bardzo poważna i myślę, że znacznie bardziej skomplikowana niż jest to opisane w mailu. Takie sytuacje wymagają dużej ostrożności, cierpliwości, zrozumienia i przede wszystkim wiedzy, co robić i w jaki sposób. Niestety bez dokładnego rozpoznania sytuacji nie mam możliwości przekazać Pani jakiejkolwiek porady. Ryzyko podjęcia błędnej interwencji jest zbyt duże. Sądzę, że Pani i Pani dziecko potrzebujecie wyspecjalizowanego wsparcia psychologicznego dlatego polecam kontakt z najbliższą poradnią psychologiczną, psychologiem dziecięcym, który wskaże kolejne kroki działania. Proszę też nie bagatelizować sytuacji. Takie zachowanie w tym wieku wykracza poza normy i wymaga zdiagnozowania.
Życzę powodzenia
Marta Pałuba