8-latek ma problem z przełykaniem
Witam,
od trzech dni mój 8-letni syn ma problem z przełykaniem pokarmów, twierdzi, że ma coś w gardle i to nie pozwala mu ich przełykać. Staram się go przekonywać do jedzenia i je powoli małe kęsy, długo przetrzymując pokarm w ustach oraz popijając bardzo często. Podczas zabawy, czy jak jest czymś zaangażowany, problem znika, ponieważ jak mu podam coś do zjedzenia, to je i połyka normalnie. Proszę o poradę, w jaki sposób mogę pomóc dziecku.
Kamila

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
proszę nie podkreślać nadmiernie rangi "problemu". Jeżeli Pani nadal zachowa spokój i konsekwentnie nie będzie uczestniczyć w histerii, temat powinien szybko się zakończyć. Postępuje Pani jak najbardziej prawidłowo. Proszę nadal czekać aż zje, podzielić na części, ale nie pozwalać na formułowanie kolejnych oczekiwań i zapewniać go, że Pani nie widzi, żeby się działo coś złego i czekamy parę dni aż on sam też to zauważy. Pani obserwacja, iż w sytuacjach spontanicznych nie dzieje się nic, co wskazywałoby na rzeczywiste istnienie problemu z przełykaniem, potwierdza, że problem ma naturę emocjonalną. Spokój i nie nagłaśnianie tematu pomogą.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska