Nerwowość u 9-latki
Witam,
moja córka ma 9 lat i jest bardzo nerwowa. Gdy nerwy mijają, to zachowuję się normalnie np. wczoraj odrabiała lekcje, była bardzo nerwowa, nie chciała przeczytać polecenia, żeby zminimalizować nerwowość podarła kartkę i przeszło jej. Potrafi powiedzieć do mnie "co tu chciałaś?", "po co przyszłaś?". Wybucha, potem wszystko mija i jest normalnie. Jesteśmy rodzicami pracującymi, staramy się poświęcać czas dziecku na tyle, na ile możemy.
Zosia

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
z opisu, które Pani przedstawia, nie do końca wynika o jakie dokładnie
trudności w zachowaniu córki mowa - czy chodzi o brak umiejętności radzenia
sobie ze złością, czy o trudności z koncentracją uwagi, czy może o
zwiększony stres z powodu zadań szkolnych?
Dlatego polecam spotkanie ze specjalistą, tj. psychologiem dziecięcym, który
pomoże ustalić o jakie dokładnie trudności chodzi oraz pomoże w ustaleniu
najlepszych sposobów radzenia sobie z problemem.
Na taką konsultację można umówić się do rejonowej poradni
psychologiczno-pedagogicznej (wizyta bezpłatna, o adres poradni można
zapytać pedagoga lub psychologa szkolnego), do poradni zdrowia psychicznego
dzieci i młodzieży (wizyta bezpłatna na NFZ) lub do poradni prywatnej
(wizyta płatna).
Można też umówić się na konsultację do psychologa szkolnego.
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek