5,5-latek nie odzywa się do dzieci w przedszkolu
Witam
Mój 5,5-letni syn nie odzywa się w ogóle do dzieci w przedszkolu. Czasem powie coś do pani ale niewiele, nie odzywa się także do dorosłych i innych dzieci poza przedszkolem. Gadułą jest tylko w domu. Martwię się o niego ponieważ powoli zamyka się w sobie, jest mu bardzo ciężko, widzę że chce bawić się z dziećmi ale one powoli się od niego odsuwają, nie chce chodzić do przedszkola a ja nie wiem jak mu pomóc. Proszę o radę i kontakt do dobrego psychologa dziecięcego na Śląsku. Dziękuję.
Katarzyna

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
z informacji, które Pani podaje wynika, że Pani syn faktycznie przeżywa trudny okres w swoim życiu. Niemożliwe jest na odległość określić przyczyny tej sytuacji, ale wydaje mi się, że należy szybko udać się do specjalisty w celu wystawienia dokładnej diagnozy i opracowania metod pomocy dla syna. Każda placówka edukacyjna (przedszkole i szkoła) powinna współpracować z rejonową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Proszę więc porozmawiać na ten temat z pracownikami przedszkola, do którego uczęszcza dziecko - na pewno podadzą Pani adres i numer telefonu do Poradni. Tam uzyska Pani nieodpłatnie pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dziecka i dla siebie.
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek