koncentrcja i bunt u 5latka
Witam jestem młodą mamą mam córkę 5 letnią, uczęszcza do przedszkola. po jednej wizycie (diagnoza 5 latka ) okazało się że moje dziecko wypadło najgorzej z całej grupy, usłyszałam również że z punktacji uzyskanej w diagnozie wygląda na to że cofnęła się w rozwoju i efektem ukarania córki przez Panią było to ze zesłała ją do grupy 3 latków by wiedziała co źle zrobiła. Córka w przedszkolu nie słucha poleceń Pań, robi na to co ma ochotę i nie podporządkowuje się regułom jakie panują w przedszkolu. Z całego spotkania wyniosłam tyle że mam popracować nad koncentracją i skupieniem uwagi i zrobić coś bo jest bardzo energicznym dzieckiem. Uczęszcza na rytmikę i zajęcia dodatkowe z tanca, niczym więcej jej nie obciążam. Natomiast w domu też sie nie słucha ale nie zauważyłam by moje dziecko cofneło się w rozwoju robi szlaczki próbuje pisać litery bardzo ładnie wysławia sie i buduje zdania nie musi chodzić do logopedy . Nie wiem jak pomóc dziecku by ćwiczyć skupienie uwagi i koncentracje ???
Malwina

Beata Wojciechowska - psycholog, audio-psycho-fonolog, specjalista psychopedagogiki
Beata Wojciechowska
psycholog, audio-psycho-fonolog, specjalista psychopedagogiki
Odpowiedź:
Witam Pani Malwino,
Proszę nie wierzyć w to, że córka cofnęła się w rozwoju. Punkty, testy są bezduszną, archaiczną formą oceniania różnych aspektów rozwoju dziecka. Jednak nikt nie wymyślił nic bardziej skutecznego na dziś. Punkty niestety nie uwzględniają przyczyny, dla której dziecko uzyskało słabszy wynik. Najprawdopodobniej zaburzenia koncentracji są przyczyną, która osłabiła skuteczność córki podczas testów. To nie świadczy w żadnym razie o jej możliwościach intelektualnych czy też gotowości szkolnej, a jedynie o trudnościach w koncentracji. Problem, który sygnalizują panie z przedszkola da się wyprowadzić trapią Aktywacji Mózgu poprzez stymulację słuchową. Dodatkowym wskazaniem jest fakt, że jak Pani pisze, córka nie słucha.. Najprawdopodobniej ma nierównowagę w przewodzeniu powietrznym i kostnym bodźców słuchowych. Przywrócenie tej równowagi specjalnym programem terapii słuchowej spowoduje właściwą dynamizację pracy jej kory mózgowej, a tym samym właściwe przetwarzanie bodźców słuchowych w ogóle. Przekłada się to także jednoznacznie na zdolność koncentracji i pracy umysłowej. Wiele dzieci ma dziś kłopot z właściwą pracą mózgu w aspekcie koncentracji, uwagi i pamięci. Praca z nerwem słuchowym bardzo dobrze reguluje między innymi tą stronę dojrzałości dziecka.
Pozdrawiam
Beata Wojciechowska