Dziecko podczas zajęć nie chce mówić
Witam serdecznie,
Jestem mamą 3,5-letniego chłopca z autyzmem. Od maja bieżącego roku ma szczęście chodzić na terapię MK do p. Dagmary i p. Iwony w Warszawie. Przez ten czas nauczył się mówić wiele słów, w domu buzia praktycznie mu się nie zamyka (choć w dużym stopniu jest to jeszcze mowa niezrozumiała, ale próbuje też budować pierwsze zdania np. Nie chcę spać, mama jedzie autem itd). Jednak podczas zajęć w ogóle się nie odzywa, czasem tylko powie coś szeptem). Wykonuje zadania, ale nie chce nic mówić. Czy można coś na to poradzić?
Anna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Anno,
Pani Dagmara i pani Iwona uczą Synka użycia mowy w sytuacjach codziennych, skoro to się udało, to nie należy nadmiernie się martwić. Obie panie będą przygotowywały zajęcia tak, by dziecko uczyło się gramatyki i budowania prawidłowych zdań, a mowa będzie urzeczywistniać się w domu. Jeżeli jednak Pani zalezy na tym, by dziecko mówiło i w gabinetach, proszę go nagrać w domu, gdy nazywa obrazki i buduje zdania do ilustracji, a panie wykorzystają te nagrania podczas zajęć. Chłopiec posłucha siebie mówiącego w gabinecie i moze to pozwoli na odblokowanie emocjonalne.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska