Zabawy w śmierć
Witam,
Jestem mamą 7-letniego chłopca. Syn jako 5-latek i później jako 6-latek zaczął uczęszczać do zerówki. W szkole syn zetknął się z religią, ten przedmiot zaczął bardzo Go interesować. Ale najwięcej zainteresowania przynosi mu ukrzyżowanie Jezusa. Często w czasie odwiedzin rodziny syn wraz ze swoją kuzynką (8- letnią) bawią się w "Ukrzyżowanie Jezusa" i ten pomysł wychodzi od mojego syna. Syn bardzo często czyta sam Biblię i przede wszystkim ten rozdział. Więc chciałabym zapytać czy zachowanie syna jest naturalne i wiąże się po prostu z jego ciekawością czy powinnam przerywać ten temat i taką zabawę?
Dziękuję.
Pozdrawiam,
Ola

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Ma Pani słuszność zachowanie synka jest przejawem zaciekawienia, ale myślę, że jednocześnie lęku związanego z przekazaniem takiej tak naprawdę potwornej treści. Często dzieci poprzez zabawę próbują oswoić coś czego się tak naprawdę boją. Proszę porozmawiać z synkiem. Zadać mu pytanie co on o tym myśli. Dlaczego taka zabawa jest fajna. Może się okazać, że ukrzyżowanie jest dla niego kompletną abstrakcją, czymś absolutnie nierealnym. Nie warto zabraniać mu takiej zabawy. Prawdopodobnie jest to forma oswojenia treści.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska