Dziecko bite w przedszkolu
Proszę o poradę, bo nie wiem jak pomóc własnemu dziecku! Mój syn chodzi do grupy 6-latków i jest bity, kopany, pluty przez dzieci. Nikt się z nim nie bawi, jest odtrącony od grupy, przychodzi do domu z siniakami. Mówi, że go koledzy kopią i namawiają innych do tego. Rozmawiałam z wychowawczynią i z rodzicami tych okropnie zachowujących się dzieci, ale to nic nie pomaga. Codziennie jest to samo. Proszę o poradę!
Monika

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
opisywany przez Panią problem jest bardzo poważny. Pani synek jest ofiarą przemocy. Co więcej zgłasza to Pani, bo potrzebuje pomocy, a sytuacja się nie zmienia. Radzę spotkać się z Panią Dyrektor i przedstawić sytuację. Radziłabym nie przyprowadzać chłopca do przedszkola dopóki nie usłyszy Pani jak wychowawca grupy ma zamiar sobie z tym problemem poradzić. Najważniejsze to wspólnie pomóc dziecku. Ważne, żeby chłopiec miał wsparcie, gdyż pewnie trudno mu odnaleźć się społecznie po tych zdarzeniach. Jeśli interwencja nie przyniesie skutku proszę skontaktować się z poradnią psychologiczno-pedagogiczną z prośbą o pomoc. Rozważyłabym również przeniesienie synka do innej placówki.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska