5-latek ucieka ze szkoły i bije dzieci
Witam,
mój 5-letni syn poszedł teraz od września do zerówki i mamy duży problem, ponieważ bije dzieci i ucieka np. z placu zabaw, albo z klasy. Panie musza go gonić i łapać. Nie zawsze chce wykonywać polecenia no i zawsze musi być pierwszy wszędzie, to on chce decydować, kiedy kończy się bawić albo rysować. W domu normalnie się zachowuje, wykonuje polecenia, słucha się, a w szkole nie. Tłumaczymy mu bardzo dużo od tygodni jak po niego jedziemy do szkoły, to płacze, że już nie chce chodzić, potem rano wstaje i się cieszy, że może autobusem sam jechać do szkoły, nie wiem, co robić. W poniedziałek mamy rozmowę z dyrektorem, nie wiem, co on powie na to, czy wyśle go do psychologa.
Anna

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
myślę, że spotkanie z psychologiem szkolnym lub psychologiem w poradni jest
bardzo potrzebne. Najlepiej byłoby również spotkać się z wychowawcą syna i
omówić trudności syna oraz możliwe sposoby poradzenia sobie z nimi.
Problemy syna nie są wyjątkowe, proszę pamiętać, że szkoła zaczęła się 20
dni temu i dzieci dopiero rozpoczynają proces adaptacji do nowych warunków.
Jednak samo dziecko będzie miało duże trudności z przyzwyczajeniem się do
reżimu szkolnego, jeżeli nie pomogą mu w tym dorośli: rodzice, psycholog
szkolny, wychowawca i dyrekcja. Należy więc wspierać dziecko, okazywać mu
dużo miłości, ciepła i cierpliwości.
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek