Mój synek ma 3latka, osiem miesięcy i mało mówi
Nie wiem co robić, byłam kilka razy u logopedy, kazała czekać. Synek poszedł do przedszkola i nadal mówi mało, nie buduje złożonych zdań, tylko proste zdania. Laryngolog nie stwierdził żadnych uchybień, za kilka dni mamy wizytę u neurologa, bardzo mnie niepokoi taka sytuacja, co mogę zrobić sama w domu? Synek niechętnie powtarza słowa, krotko skupia się na czytanej książce. Bardzo proszę o pomoc. Pediatra mówi mi, co ja chce przecież synek mówi - tak mówi, ale po swojemu. Co dalej robić?
Pytanie przesłała Pani Alicja

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Alicjo,
słusznie się Pani niepokoi, brak mowy w tym wieku uniemożliwia dziecku rozwój innych funkcji poznawczych i myślenia abstrakcyjnego. Musi Pani natychmiast rozpocząć ćwiczenia.
Radzę skorzystać z :
1. Program "Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski" "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" oraz "Sylaby i rzeczowniki" - www.arson.pl
2. Wczesna nauka czytania programem „Kocham czytać” - część pierwsza (www.we.pl) - program w zakładce "do pobrania" www.konferencje-logopedyczne.pl
Istotny jest też wybór dominującej ręki, jeśli Synek tego jeszcze nie uczynił ,konieczne jest dokonanie wyboru za niego, inaczej nie zostaną włączone funkcje lewej półkuli do linearnego przetwarzania mowy.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska