Nieprzespane noce
Witam,
moja córka ma prawie 9 miesięcy, od samego początku nie przespała ani jednej całej nocy. Jesteśmy z mężem załamani i jednocześnie niewyspani. Od jakiegoś miesiąca dodatkowo mała budzi się w łóżeczku średnio co godzinę, ale jeśli zabierzemy ją do łóżka, śpi spokojnie parę godzin. Proszę o pomoc.
Paulina

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
bardzo wiele niemowląt śpi w nocy najlepiej w pobliżu rodziców, szukając ich bliskości. Jeżeli dzięki temu i Państwo, i córeczka możecie przespać kilka godzin, proszę się nie wzbraniać przed zabieraniem jej do swojego łóżka. To naprawdę nie jest tak, że ona nie nauczy się potem spać w swoim łóżku.
Jednakże, jeżeli problemy związane ze spaniem dotyczą nie tylko potrzeby bliskości, proszę przyjrzeć się kwestiom medycznym, np. diecie (być może warto rozważyć suplementację flory bakteryjnej preparatami zawierającymi prebiotyki i probiotyki), ząbkowaniu, upałom. Warto sprawdzić napięcie mięśniowe w okolicach brzuszka. Ale na podstawie Pani opisu stawiałabym jednak przede wszystkim na potrzebę bliskości. Proszę sobie i córeczce pozwolić na wspólne spanie.
Powodzenia!
Agnieszka Sokołowska