Dziecko kontra nauczyciel
Witam,
mam problem z moją córką (nie jest aniołkiem). Co chwilę dostaje uwagi
i nagany ze strony nauczycielki: że ubliża, nie sprząta itp. (oczywiście moje
dziecko twierdzi odwrotnie), że rysowała narządy rodne (ona twierdzi, że
bikini rysowała). Nie mam już sił, bo w domu jest całkiem inna, a nauczycielka tylko ją upomina.
Ewa

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Pani Ewo,
trudno mi coś poradzić, bo napisała Pani naprawdę niewiele. Nie wiem nawet, w jakim wieku jest Pani córka. Przypuszczam, że na etapie klas 1-3 szkoły podstawowej. W tym wieku faktycznie o dyscyplinie w klasie decyduje przede wszystkim mądre prowadzenie dzieci przez wychowawcę. Jeżeli widzi Pani aż tak duże dysproporcje pomiędzy własnymi obserwacjami, a spostrzeżeniami nauczycielki, proszę poprosić o pomoc pedagoga lub psychologa szkolnego. Taka osoba może kilka lekcji pobyć w klasie i poobserwować funkcjonowanie dzieci. Następnie powinna Pani spotkać się z pedagogiem i wychowawczynią klasy i ustalić, co zrobić i postępowanie wdrożyć wobec dziewczynki w domu i w szkole, by sytuacja zmieniła się na lepsze. Jeśli wszystko pozostanie tak jak to tej pory, nic się nie zmieni. A nie o to tu chodzi. Proszę działać.
Pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska