3-latek w przedszkolu nie słucha
Witam,
mam 3-letniego syna, który zaczął chodzić do przedszkola. W tym czasie pojawił się w jego życiu braciszek. W szkole na początku było różnie, raz słuchał poleceń, raz nie. Od tego tygodnia jest niegrzeczny, na obiedzie się popisuje, pani mówi, że go pilnuje żeby nie zrobił krzywdy sobie czy kolegom, a w domu normalnie je. Nie jest aniołem, ale słucha i wykonuje większość poleceń i to chętnie. Bardzo jest ciekawski, ciągle pyta o coś i zapamiętuje słowa w mig. Co zrobić żeby zaczął słuchać w przedszkolu?
Marlena

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
pójście do przedszkola, a także towarzyszące temu pojawienie się młodszego rodzeństwa, to duże zmiany w życiu dziecka. Oswojenie się z nimi wymaga czasu. Proszę uzbroić się w cierpliwość. Przy odpowiednim postępowaniu dorosłych (tj. rodziców i nauczycieli) z czasem chłopiec powinien zacząć przestrzegać zasad obowiązujących w przedszkolu. Pomóc powinno jasne i krótkie ustalenie zasad, jakich należy przestrzegać oraz nagród, jakie dziecko otrzyma za ich stosowanie. Może np. za każdy dzień, kiedy pani w przedszkolu go pochwali, dostawać naklejkę i potem wymienić np. 5 naklejek na konkretną nagrodę, coś co lubi, np. lody albo autko.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska