Agresja u 9-latka
Witam
mój syn ma 9 lat. Syn był bardzo grzeczny chłopcem, ale ostatnio ma jakieś dziwne napady agresji. Bardzo wyżywa się na swoim młodszym, 3-letnim, bracie. Bije go, mówi, że zrobi mu krzywdę. Kiedy zaczynam interweniować krzyczy na mnie, kłoci się, obraża. Ostatnio wypisałam z nim konsekwencje za niewłaściwe zachowanie i kary, ale syn i tak ich nie chce stosować. Co robić? Może iść do pani pedagog? Ale boję się naświetlić całą sytuacje.
Ewelina

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
wydaje się, że w tej sytuacji wizyta u pedagoga/psychologa szkolnego lub u psychologa dziecięcego, np. w poradni psychologiczno-pedagogicznej wydaje się bardzo dobrym pomysłem. Proszę się takiej wizyty nie bać, nie ma ku temu powodów - rolą specjalisty jest właśnie wspieranie rodziców w chwilach, gdy pojawiają się takie trudności.
Tym bardziej, że na podstawie opisu nie da się wnioskować jakie są powodu agresywnych reakcji syna. Specjalista dokona wraz z Panią dokładnej analizy sytuacji, porozmawia również z dzieckiem i na tej podstawie będzie w stanie poszukać źródeł problemu (a jest to kwestia najważniejsza!), a następnie zaproponować Pani odpowiednie metody poradzenia sobie z problemem.
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek