Roczne dziecko zaczęło krzyczeć w łóżeczku.
Moja roczna córeczka od czterech dni nie chce zasypiać w łóżeczku. W nocy budzi się, staje przy szczebelkach i krzyczy. Nie pomaga odkładanie do łóżeczka. Dodam, że razem ze swoją siostrą bliźniaczką od 4 miesiąca życia przesypiała jak dotąd całą noc. Nie było problemu z usypianiem w łóżeczku. Teraz krzyczy czy to dzień, czy noc. Bardzo proszę o pomoc.

Dorota Kalinowska - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Dorota Kalinowska
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Panią,
Bardzo proszę o więcej szczegółów dotyczących zaistniałej sytuacji,
Ponieważ po tak krótkim opisie nie jestem w stanie nic Pani poradzić.
Proszę się zastanowić czy stało się może coś znaczącego w życiu córki: może
zostało przeniesione łóżeczko w inne miejsce, może spała dotąd z siostrą a
teraz już nie, może odstawiła ją Pani od piersi etc.
Bardzo proszę o więcej szczegółów.
Zachęcam też do skorzystania z organizowanych warsztatów dotyczących nauki
zasypiania dzieci - gdzie specjalista odpowie na nurtujące pytania. Może
Pani też skorzystać z dostępnych na rynku książeczek, przy pomocy których
krok po kroku będzie mogła Pani zapoznać się z technikami usypiania oraz w
których są opisane przyczyny różnych trudnych zachowań związanych z tym
tematem.
Pozdrawiam
Dorota Kalinowska
psycholog