Problemy z mówieniem
Witam,
mój synek ma 4,5 roku i mówi tylko "mama, dziady, auto, nie, tak, mniam, pruta, to, dzidzia" i słowa, które są dla mnie nieraz niezrozumiałe. Chodzi do logopedy, pedagoga jest objęty fachową pomocą różnych specjalistów. Miał robione EEG we śnie, ale wynik jest dobry. Martwię się, że może nie mówić, bo już dawno powinien. Istnieją szanse, że zacznie mówić?
Katarzyna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Katarzyno,
nie wiem, jak wyglądają zajęcia prowadzone z dzieckiem, obawiam się, że problemy Synka są tak głębokie, że nie każdy specjalista sobie poradzi z niwelowaniem zaburzeń. Dziecko, które nie mówi do 4 roku życia nie może rozwijać myślenia abstrakcyjnego i nie może podjąć edukacji. Powinna Pani poszukać w pobliżu miejsca zamieszkania terapeuty Metody Krakowskiej (www.szkolakrakowska.pl). Otrzyma Pani informacje na temat programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" oraz techniki Manualnego Torowania Głosek. Konieczna jest diagnoza przyczyn braku mowy i natychmiastowa systemowa terapia skierowana nie tylko na artykulację, ale także na funkcje poznawcze.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska