Nieprawidłowy rozwój pięciolatka
Mój pięcioletni syn ma problemy z mówieniem, wypowiada nieskładnie
zdania. Jest nerwowy i czasem agresywny. Nie przeszkadza mu rozbieranie
się przy innych osobach. Chodziliśmy do logopedy, lecz przerwaliśmy ze
względu na mój stan zdrowia. Ja choruję na epilepsję i w ciąży przyjmowałam leki. Sylwia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Sylwio,
ponieważ Pani nie sformułowała pytania, rozumiem, że oczekuje Pani jakiejś ogólnej sugestii. Jeżeli Synek ma kłopoty z wypowiadaniem się z pewnością będzie mu trudno sprostać wymaganiom szkoły, a także uczyć się czytać dlatego zajęcia logopedyczne są takie ważne. Jeśli nie może Pani korzystać z terapii w poradni, warto poprosić o pomoc logopedyczną w przedszkolu, a potem w szkole.
Zachowania agresywne powinny być jednak zdiagnozowane przez psychologa lub neurologa dziecięcego, bo być może oprócz opóźnionego rozwoju mowy synek ma jeszcze inne problemy.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska