Problem z córką po powrocie z przedszkola
Dzień dobry,
Moja 3-letnia córeczka nie zawsze chce wracać z przedszkola, spędza tam około dziesięć godzin - to czas, kiedy z mężem jesteśmy w pracy. Do przedszkola chodzi bardzo chętnie. Ostatnio, gdy odbierał ją mąż, krzyczała, wyrywała się, kilka dni wcześniej zrobiła to samo, gdy odbieraliśmy ją razem. W domu po powrocie po około godzinie zasypia, albowiem w przedszkolu nie śpi. Zauważyliśmy, że często wymusza na nas swoje decyzje krzykiem. Do niedawna często jej ustępowaliśmy gdy np. chciała by nakarmił ją tato, a nie mama. W domu jest spokój, nie karzemy jej fizycznie, do tej pory cała nasza uwaga była skierowana na nią. Jednak ta sytuacja jest niepokojąca, albowiem nie wiemy, jak postępować, a panie w przedszkolu na pewno zastanawiają się, co się dzieje w domu. Córka jest jedynaczką, do niedawna nie miała praktycznie kontaktu z dziećmi, natomiast bardzo chętnie szukała tego kontaktu z dziećmi na placach zabaw.
Magda

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
zachowanie córeczki prawdopodobnie spowodowane jest zbyt długim
rozstaniem z Państwem. Dziecko jest 10 godzin w przedszkolu i z tego co
Pani pisze przebywa z Państwem ok. 2 godziny  dziennie. Taka sytuacja jest
niezwykle trudna dla dziecka. Pod koniec pobytu w przedszkolu córeczka
musi być już bardzo zmęczona. Spotkanie z rodzicem może uwalniać emocje
gromadzone przez cały dzień. Jeżeli to możliwe należy skrócić czas pobytu
w przedszkolu na rzecz czasu z rodzicami lub inną bliską osobą np.
babcią.