Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Język angielski

Mój syn ma trzy lata. Od września chodzi do przedszkola. W zasadzie zaczął łączyć wyrazy w zdania dopiero po pójściu do żłobka w wieku 2,5 lat. Od tamtego czasu zrobił bardzo duże postępy. Bardzo dużo mówi, ale nadal dość niewyraźnie. Byliśmy z nim u logopedy i jest zdiagnozowana wada zgryzu i tyłozgryz (wynik długiego używania butelki ze smoczkiem), czasami występuje mowa międzyzębowa (język podczas mowy wędruje między zęby), zamienia głoski r i l na j oraz nie ma cz, ć, dź zamiast tego jest odpowiednio sz, ś, ź, i teraz meritum. Czy w takim przypadku jest sens posyłać dziecko na zajęcia języka angielskiego w przedszkolu?

Darek
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Odpowiedź:

Szanowny Panie,

sądzę, że zadając to pytanie chce Pan przekonać kogoś z rodziny, bo Pan już sam sobie odpowiedział, że nauka języka obcego ma sens tylko wówczas, gdy dziecko ma opanowany język etniczny. Radzę wpierać rozwój mowy poprzez program słuchowy ("Trudne głoski" - www.arson.pl).
Warto też uczyć dziecko czytać sylabami ("Kocham czytać" - www.we.pl).
Tak przygotowane dziecko uczy się szybko i skutecznie obcych języków.
Zbyt wczesna nauka języka obcego skutkuje przyszłymi problemami
edukacyjnymi.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska


Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć