Usypianie rocznego dziecka
Witam,
Mam problem z usypianiem córeczki. Do tej pory usypiałam ją na rękach, ale ostatnio nawet to nie pomaga. Cały czas karmię ją piersią i tylko mleko ją usypia. Nie mogę przestawić ją na butelkę bo jej żadne mleko dostępne na rynku po prostu nie smakuje i nie pije go jak inne dzieci z zapałem...
Dodatkowo kładzie się spać ok. 23, mimo że o 20 jest kąpiel i kolacja i tak zaczyna się walka z usypianiem.
Chcielibyśmy z mężem mieć w końcu spokojne wieczory.
Próbowaliśmy różnych metod...
1. Zostawiliśmy córkę w łóżeczku i przychodziliśmy co jakis czas żeby ją uspokoić, ale podczas naszej nieobecności mała udeżała głową o łóżeczko i baliśmy się żeby nie zrobiła sobie krzywdy
2. Wkładaliśmy córcię do łóżeczka i siedzieliśmy obok, czytając bajki i śpiewając piosenki, ale ze zdenerwowania mała zaczynała wymiotować
3. Chcieliśmy ją usypiać głaszcząc po głowie, ale ona nie lubi leżeć i tym bardziej być dotykanym po głowie..
Jesteśmy załamani bo kończy się tym, że kładziemy się zmęczeni o późnych godzinach, a często całą trójką w naszej sypialni, bo nie starcza nam sił na dalsze usypianie i odkładanie córki, która często się budzi po zetknięciu z łóżeczkiem.
Proszę o pomoc - czy jest jeszcze jakaś metoda, którą moglibyśmy zastosować?
Marta

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Naturalną potrzebą rocznego maleństwa jest być blisko przy mamie.
Stopniowo uczy się samodzielności - w tym samodzielnego usypiania.
Córeczka jest przyzwyczajona do bliskiego kontaktu z Panią i tego się
domaga. Nie potrafi spać sama, wprowadzane zmiany powodują duży
niepokój. Może warto na nią troszkę poczekać. Na pewno należy się
zastanowić co zrobić by Państwa wieczory były mniej męczące. Z
informacji przez Panią opisanej wnioskuję, że problem może polegać na
zbyt wczesnym kładzeniu córeczki spać. Być może malutka nie jest jeszcze
zmęczona o 20. Nie mam informacji jak długo sypia w dzień. Proszę
podliczyć ile godzin sypia, o której wstaje, jeśli idzie spać ok. 23.
Jeśli śpi w dzień dwa razy to może czas na rezygnację z drugiej drzemki
a kładzenie córci ok. 19. Przed snem pomagają masaże, słuchanie cichutko
spokojnej muzyki, ciepła kąpiel. Proszę spróbować i nie poddawać się.
Mleko mamy to najlepsze jedzenie dla dziecka, poprzez karmienie piersią
wzmacnia Pani kontakt z córeczką.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak