Problem z 7-latkiem
Witam, mam ogromny klopot z synem dotyczący szkoły. Ma ogromną niechęć do chodzenia, do uczenia się, pisania i czytania. Powoduje to reakcje agresywne, rzucanie przedmiotami w klasie typu książki, plecak, nie słuchanie nauczyciela, który mu zwraca uwagę by pisał, czytał itp. Syn nie radzi sobie z emocjami, bo często wybucha. Dodam, że jest bardzo inteligentny, co potwierdza psycholog i nauczyciel. W domu ciężko go zagonić do odrabiania zadań. Nawet jak je zrobi to mówi, że nie ma, w domu tłumacząc, że byla słaba ta praca i nie pokazał. Proszę o pomoc, o podanie techniki, która pomoże nam rozwiązać ten problem.
Anna

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Anno,
Nie jestem w stanie podać Pani technik postępnowanie z dzieckiem, nie znając go. W zwiazku z tym, że syn jest już dużym chłopcem, a problemy dotyczą nauki, nie powinna Pani zwlekać  i udać się do psychologa. Należy sprawdzić czy syn nie ma jakiś zaległości rozwojowych, np. może się okazać że syn słabo rysuje, albo że nie umie ulepić prostych wzorów z ciastoliny. W takiej sytuacji nie możemy oczekiwać od niego, że będzie dobrze pisał, ponieważ ominął wcześniejsze etapy przygotowujące do pisania. Zachowania agresywne syna wynikają zapewne z frustracji wywołanej nieradzeniem sobie z wymaganiami. Trzeba dotrzeć do źródła problemu i być może rozpocząc zajęcia wyrównujące deficyty.
Pozdrawiam,
Katarzyna Osak