Uczę się

Ćwiczenia pierwszaka - Język Polski

Przykłady ćwiczeń przygotowujących do nauki czytania i pisania
oraz rozwijających umiejętność czytania i pisania – od techniki czytania po rozumienie znaczeń, wyciąganie wniosków, ich wykorzystywanie i zastosowanie.


Przykłady pochodzą z książki „Ćwiczenia pierwszaka”Po kliknięciu w dany numer ćwiczenia otworzy się plik PDF do darmowego pobrania.

 

 

Ćwiczenie nr 4, s. 16
Rysowanie szlaczków, najpierw po śladzie, a potem odwzorowywanie – ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość, sprawność grafomotoryczną, koordynację ręki i oka; doskonałe ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania i jako rozgrzewka przed pisaniem.

 

Ćwiczenie nr 2, s. 1 oraz Ćwiczenie nr 3 s. 2
Rysowanie po śladzie wzorów literopodobnych w ograniczonym polu - ćwiczenia rozwijające sprawność grafomotoryczną, koordynację ręki i oka, umiejętność trzymania i właściwego nacisku ołówka lub kredki; tego typu ćwiczenia wykonuje się przed ćwiczeniem pisania liter.

 

Ćwiczenie nr 3 s. 9 oraz Ćwiczenie nr 1 i 2, s. 18
Analiza i synteza głoskowa - ćwiczy sprawność analizatora słuchowego i stanowi znakomite przygotowanie do nauki czytania i pisania.

 

Ćwiczenie nr 1, s. 9
Pisanie liter – najpierw pokazany jest wzór litery pisanej, następnie dziecko może poćwiczyć odwzorowywanie kształtu litery, pisząc ją po śladzie w liniaturze, a następnie pisze je samodzielnie; aby dziecku łatwiej było rozmieścić właściwie literę, w liniaturze zaznaczono kolorem środkowe pole.

 

Ćwiczenie nr 2, s. 17
Kojarzenie obrazu graficznego głoski, czyli litery, z dźwiękiem.

 

Ćwiczenie nr 1, s. 14
Rozpoznawanie liter wśród liter i znaków przypominających litery – ćwiczenie utrwalające poznane litery.

 

Ćwiczenie nr 2, s. 16 oraz Ćwiczenie nr 4, s. 17
Analiza i synteza wzrokowa zapisanych sylab, analiza i synteza wzrokowo-słuchowa zapisanych zbitek liter i nazw wyrazów – ćwiczenie umiejętności czytania.

 

Ćwiczenie nr 2, s. 19
łączenie liter w wyrazy, zapisywanie wyrazów w liniaturze - ćwiczenie rozwijające umiejętność czytania i pisania.

 

Ćwiczenie nr 4, s. 18
Rozwijanie umiejętności czytania w aspekcie krytyczno-twórczym: rozwijanie rozumienia wysłuchanego tekstu, umiejętności wyciągania wniosków i zastosowania uzyskanych informacji.

 

Zobacz!

Uczę się – pozostałe:

  • Gotowi do szkoły - Bazgroszyt

    Moduł „Gotowi do szkoły” z serii Bazgroszyt przygotowuje dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole. W każdym z zeszytów, wspólnie z Kredziakami, dziecko sprawdza opanowanie siedmiu kluczowych kompetencji, potwierdzających osiągnięcie gotowości szkolnej.

    więcej
  • Bazgroszyt

    Bazgroszyt to seria dla dzieci w wieku przedszkolnym, które zaczynają poznawać świat i budować podstawy swojej wiedzy. Dziecko uczy się przez zabawę, rozwija wyobraźnię, kreatywność, samodzielnie dochodzi do rozwiązywania stawianych zadań...

    więcej
  • Zabawy edukacyjne 4-latka i 5-latka

    Zabawy edukacyjne 4-latka to kontynuacja serii edukacyjnej "Już się uczę!" przygotowanej z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym.

    więcej
  • Ćwiczenia pierwszaka - Przyroda

    Metody specyficzne dla edukacji przyrodniczej to: obserwacja, doświadczenie, eksperyment. Wymagają one aktywności dzieci, dzięki czemu nabywają one umiejętności związane z poznawaniem świata, Ćwiczenia wykonywane na kartach są dopełnieniem edukacji przyrodniczej i powinny im towarzyszyć rozmowy, zadawanie pytań, swobodne wypowiedzi.

    więcej
  • Ćwiczenia pierwszaka - Matematyka

    Przykłady ćwiczeń przygotowujących do nauki matematyki na sposób szkolny oraz rozwijających myślenie matematyczne.

    więcej
  • Ćwiczę

    Nauka dziecka rozpoczyna się niemal od jego urodzenia. Uczenie się jest naturalną potrzebą każdego dziecka. Do nas, dorosłych, należy ukierunkowanie tej potrzeby tak, aby zdobywane umiejętności i wiedza umożliwiały harmonijny rozwój dziecka.

    więcej
  • Liczę

    Umiejętności matematyczne to podstawa logicznego myślenia, zadbajmy więc o to, żeby je rozwijać. Ważne, aby zadania stawiane przed młodymi adeptami matematyki były interesujące, dostosowane do ich wieku i związane z otaczającym ich światem.

    więcej
  • Piszę

    Pisanie liter, znajomość zasad ortografii, poprawne formułowanie zdań to podstawa prawidłowej komunikacji. Zdobycie umiejętności pisania powinno być dla dziecka radosną zabawą, a nie mozolnym kreśleniem liter, wyrazów i zdań.

    więcej
  • Wiem

    Wiedza jest wartością, która nie przemija. Obdarujmy nią dzieci. Pozwólmy im odczuwać radość poznawania i dzielenia się zdobytymi wiadomościami.

    więcej
© CzasDzieci.pl 2024