One Brain
Chciałabym Panią spytać czy znana jest Pani metoda One Brain. Mój syn ma kłopoty z matematyka (II kl szkoły podstawowej). Do matematyki zniechęcił się i teraz na sile odrabia lekcje:-(( Metoda One Brain jest dosyć obiecująca jeśli chodzi o trudności np szkolne. Jakie jest Pani zdanie?
Pytanie przysłała pani Małgorzata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Małgorzato,
program "One brain" jest rodzajem psychoterapii dla młodzieży i dorosłych. Z pewnością nie pomoże dziecku z kłopotami w matematyce. Należałoby zdiagnozować rodzaj trudności i pomóc dziecku poprzez ćwiczenia. Ale ćwiczenia są zwykle mniej popularne niż pseudo-filozoficzne terapie, które mają angielską nazwę i dużo kosztują. Równie dobrze może Pani pójść z dzieckiem na jogę. A najlepiej na basen, spacer czy lody - będzie milej i taniej, choć w liczeniu nie pomoże. Trochę rozsądku!
Trzeba "zdjąć" z dziecka poczucie winy, sprawdzić, gdzie leży źródło kłopotów i od tych ćwiczeń rozpocząć.
Serdecznie pozdrawiam