Jak pomóc mówić 3,5 letniemu dziecku?
Witam, naprawdę proszę o pomoc. Mój synek ma 3,5 roku i zdiagnozowano mu cechy autystyczne. Bardzo się martwimy, ponieważ synek oprócz gaworzenia nic nie mówi. Nie mamy pojęcia co mamy robić i jak mu pomóc. Radziliśmy się logopedów, ale nikt jak na razie nam nie pomógł. Bardzo proszę o rade i skierowanie nas na dobry tor w jego leczeniu.
Pytanie przesłała Pani Agnieszka

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Agnieszko,
należy natychmiast rozpocząć terapię. Obszerne wskazówki znajdzie Pani w mojej książce "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska". Znajdzie tu Pani informacje o ćwiczeniach i przykłady ćwiczeń w listach od mamy autystycznego Jasia, który już pięknie mówi.
Proszę rozpocząć od programu słuchowego:
1. Program słuchowy - Słucham i uczę się mówić "Samogłoski i wykrzyknienia" "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" (www.arson.pl),
2. Stymulacja rozwoju mowy poprzez naukę czytania metodą sylabową. Program "Kocham czytać". Początkowe etapy nauki czytania (samogłoski) w zakładce „Do
pobrania” stronie www.konferencje-logopedyczne.pl artykuł - Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®
Jest już bardzo późno i to ostatnie chwile, by pomóc dziecku opanować mowę.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska