3-latek
Witam,
jestem mama prawie 3-letniego Kubusia. Kubuś jest żywym dzieckiem, bardzo lubi bawić się z dziećmi, przytulać, ale bardzo mało mówi, jedynie
"tata, baba, pa pa, do widzenia", wykonuje polecenia niektóre, ale jeśli mówię: Kubuś podaj mi to i wskazuje na to palcem, to rozumie. Gorzej jest z sikaniem i kupką - nie chce wołać. Jeśli się zsika to wie, bo pokaże, ale nie chce wołać. Mam wrażenie, że rozwija się wolniej. Jeśli powiem: Kubuś daj buzi, to da, zrobi cześć, żółwika. Proszę o poradę.
Milena

mgr Magdalena Gaweł - psycholog kliniczny
mgr Magdalena Gaweł
psycholog kliniczny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
rozwój mowy Pani synka jest bardzo opóźniony. Warto, by skorzystała Pani
z pomocy logopedy, na stronie www.szkolakrakowska.pl znajdzie Pani listę
certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej. Powinna Pani również
ćwiczyć  z synkiem w domu. Pomocny będzie zestaw "Kocham czytać" oraz
program "Słucham i uczę się mówić". Ważne, by dziecko słuchało w
słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych, ok 30 minut
dziennie (słuchanie można podzielić na kilka krótkich sesji). Myślę, że
powinni skonsultować Państwo rozwój synka z psychologiem dziecięcym,
który oceni poziom rozwoju emocjonalnego i społecznego.
Z poważaniem,
Magdalena Gaweł