Dwujęzyczność
Witam! Jestem mamą dwójki dwujęzycznych dzieci. Młodsze dopiero zaczęło mówić (ma 3,5 lat) i ma jeszcze duże trudności w mówieniu. Zastanawiałam się, czy jest w języku polskim jakaś solidna publikacja dotycząca dwujęzyczności, którą pomogłaby mi ogarnąć temat. Pytam o publikacje, bo pytań mam wiele i nie zmieszczą się chyba w tym jednym mailu... Pozdrawiam!
Pytanie przesłała Pani Iza z Krakowa

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Izo,
jest ksiązka "Dwujęzyczność, dwukulturowość - przekleństwo czy bogactwo?" - wydana w Wydawnictwie Naukowym Uniwersytetu Pedagogicznego, a także dwa artykuły w tomie wydanym w tym wydawnictwie Jadwiga Cieszyńska, Zdzisława Orłowska-Popek,Marta Korendo (red.) "Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej – metoda krakowska".
Zebrane w tomie artykuły dotyczą zagadnień niezwykle istotnych dla środowisk zainteresowanych problemami diagnozy i terapii logopedycznej oraz funkcjonowania psychospołecznego osób dotkniętych zaburzeniami mowy.
Treści skupiają się wokół trzech bloków tematycznych: bilingwizmu, problematyki dysleksji i innych zaburzeń mowy. Publikacja z pewnością spotka się z zainteresowaniem logopedów, pedagogów oraz psychologów.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska