Usypianie przez tatę
Witam,
chodzi o usypianie dziecka przez mojego męża, ale od początku: nasza córeczka ma 5, 5 m-ca, karmie ja piersią i zawsze wieczorem ma te same rytuały: mycie twarzy, rozbieranie, kąpiel, ubieranie w piżamkę, czesanie włosków, gaszenie światła, jedzonko i odkładanie do łóżeczka z pieluszka tetrowa w rączce, włożenie smoczka i wychodzenie z pokoju, po kilku minutach zazwyczaj mała śpi, ewentualnie jak coś marudzi to wchodzę, wkładam smoczka z powrotem wychodzę. Niestety ...córka drze się w niebo-glosy, kiedy w taki sposób kładzie ja tata!!! Jestem załamana, bo wcześniej nie było takiego problemu, mogłam od czasu do czasu gdzieś wyjść, a teraz nie ma szansy, zaczęłam nawet ściągać pokarm z piersi i podawać butelka, nawet jak ja ją usypiam i u mnie aniołeczek, a u męża masakra!!!
Niech pani mi poradzi co zrobić, bo nie wiem jak ja przekonać do tego, żeby tata w spokoju ja usypiał, ona dostaje wręcz histerii.....blagam o jakąś poradę! Uzgodniliśmy, że co drugi dzień usypia mąż, ale przez jakąś godzinę serce mi krwawi jak słyszę, ale nie wchodzę, bo chce być konsekwentna! Proszę o pomoc...
Pytanie przesłała Pani Aneta

Marta Żysko-Pałuba - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Marta Żysko-Pałuba
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Aneto,
Rozumiem, że jest Pani trudno kiedy maleństwo rozpacza. To naturalne odczucia. Rozumiem też, że chciałaby Pani wejść i wesprzeć maluszka. Ale prawda jest taka, że jeśli podjęli Państwo próbę nauki usypiania dziecka przez tatę, to warto w tym wytrwać. Maluch w końcu się przyzwyczai, zaakceptuje nową sytuację. Początkowo będzie się buntował i informował o swoim niezadowoleniu tak jak tylko to potrafi, czyli płaczem. Pani maleństwo już dobrze wie, że płacz powoduje pewne zmiany w zachowaniu dorosłych :-). Tak naprawdę wszystko co Pani już zrobiła jest jak najbardziej właściwe, być może dobrym rozwiązaniem będzie wychodzenie z domu na czas usypiania maluszka. Wówczas Pani będzie spokojniejsza nie słysząc krzyków dziecka, tata będzie spokojniejszy, bo będzie wiedział, że Pani tego nie słyszy, nie przeżywa, a dziecku ten spokój również się udzieli :-). Zachęcam również do zapoznania się z książką "każde dziecko może nauczyć się spać", znajdzie tam Pani wiele porad odnośnie nauki samodzielnego zasypiania.
Trzymam kciuki za Panią i Pani męża :-)
Marta P.