Problem z ubieraniem dziecka
Dzień dobry,
mam problem z 6-letnią córką właściwie w jakimkolwiek ubieraniu. Poranne
ubieranie wywołuje u niej krzyk, płacz i histerię. Nic jej nie pasuje albo za ciasne, albo za szerokie, albo linia nie na miejscu. W szkole następuje pełna odmiana. Powrót do domu i kolejna tragedia, bo po przekroczeni progu trzeba zrzucić ubranie i się przebrać na stare, rozciągnięte ubrania. Potem chwila spokoju, aż do kompania i znowu problem z majtkami. Chyba żadna szwalnia na świecie nie wyprodukowała takich jakby chciała moja córka. Taki parobem już się ciągnie jakieś kilka miesięcy i razem z mężem (a także z dziadkami) nie mamy już sił i nerwów. Już wszystkie sposoby nagradzania, wybierania wcześniej ubrań nie działają. Proszę o radę. Co robić?
Pozdrawiam,
Magdalena

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
powody opisanego przez Panią zachowania córki mogą być bardzo różne. Skoro trudności są już tak wyraźne, to radziłabym spotkanie ze specjalistą, który będzie w stanie dokładnie zbadać powód tego stanu rzeczy: przeprowadzi z Państwem dokładny wywiad, przeprowadzi rozmowę i obserwację dziecka i dopiero na tej podstawie stwierdzi jakie będą najbardziej odpowiednie i dopasowane do Państwa potrzeb metody rozwiązania problemu. Z psychologiem dziecięcym można umówić się w rejonowej poradni psychologiczno-pedagogicznej (wizyta bezpłatna), w poradni zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (na NFZ) lub w poradni prywatnej (wizyta płatna).
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek