Problem z nauką u dziecka 6-letniego z obnizonym napięciem mięśniowym
Witam,
jestem mamą dziecka 6,5 letniego z obniżonym napięciem mięśniowym. Nie ma zdiagnozowanej choroby. Ma trudności z pisaniem, męczy się przy rysowaniu, jego sprawność manualna jest ograniczona. Jest mało aktywny, w przedszkolu wspomaga go w rozwoju logopeda jednak trudności pozostają. ma też rehabilitacje ruchową od małego dziecka. (8 m-cy). Został niedawno oceniony na 57 pkt, jest to ocena pod kątem przygotowania do szkoły. W jaki sposób można dziecku jeszcze pomóc? On sam niechętny jest do pracy z zeszytem czy książką, wszystko sprawia mu wielką trudność... Jak poradzić sobie z tymi problemami dziecka?
Pozdrawiam,
Jolanta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Jolu,
trzeba przede wszystkim sprawdzić formułę lateralizacji (które ucho i oko jest dominujące, bo rozumiem, że ręka prawa). Rozwój dominacji stronnej  ma ogromne znaczenie dla gotowości szkolnej.
Chłopiec musi się uczyć w zabawie, każde z polecanych przeze mnie ćwiczeń powinny pojawić się codziennie, ale wykonujemy tylko dwa ćwiczenia z danej pomocy, by dziecko się nie nudziło.
Do ćwiczeń manualnych A. Bala "Grafopercepcja" i " Planowanie ruchu ręki"  (www.arson.pl)
Do nauki czytania "Kocham czytać" (www.we.pl) lub podręcznik do klasy pierwszej "Kocham szkołę" - z Wydawnictwa WIR (www.wir-wydawnictwo.com). Podręcznik oraz ćwiczenia do niego są w pełni zgodne z podstawą programową. Komplet zawiera także poradnik dla rodziców i oddzielnie  dla nauczyciela.
Istotne są takze układanki lewopółkulowe (www.centrummetodykrakowskiej.pl)
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska