Problem z karmieniem 3-miesięcznego dziecka
Witam,
mam problem ze swoją 3-miesięczną córeczką. Gdy zaczynam ją karmić, przez chwilkę ssie, po czym zaczyna się denerwować, kręcić, płakać. Widzę, że ma chęć jeść i nie wiem, o co chodzi. Ponieważ doktor prowadząca stwierdziła, że mało przybywa (wygląda b. dobrze, waży 5.500 kg) zaczęłam ściągać pokarm i dokarmiać ją butelką. Gdy nie chce ssać, denerwuje się, ja ściągam pokarm i ją dokarmiam i wówczas je spokojnie. Przy takim działaniu, mała przybyła nawet sporo powyżej normy. Czy mam nadal tak postępować, czy nie grozi to tym, że w ogóle nie będzie ssać piersi? Chciałam zaznaczyć, że podczas nocnego karmienia, kiedy je prawie przez sen - nie ma właściwie problemu. Bardzo proszę o radę, bo ogromnie tym wszystkim jestem zmęczona, wszyscy udzielają mi rad, a ja robię naprawdę wszystko, co w mojej mocy żeby jej waga przybywała prawidłowo.
Anna

Anna Cupryan - położna środowiskowa
Anna Cupryan
położna środowiskowa
Odpowiedź:
Dzień Dobry,
Karmienie i przybywanie na wadze dziecka często spędzają sen z powiek rodziców. Często zupełnie bez potrzeby. Jeśli dziecko prawidłowo się rozwija ruchowo i psychicznie, mimo iż niekiedy nawet odbiega od norm - nie należy się martwić. Trzeba obserwować malucha i kontrolować postępy lub ich brak, a następnie wyciągać wnioski. Nie znam wagi urodzeniowej dziecka oraz comiesięcznych bilansów, co uniemożliwia mi bliższą ocenę.
Jeśli maluch jest niespokojny przy piersi, polecam rozważyć elementy wymienione w artykule "Niespokojny maluch przy piersi". Taki niepokój w dzień często też wynika z nadmiaru bodźców dziennych. Wówczas koniecznie należy przy karmieniu wyeliminować możliwe bodźce. Mnogość rad, niekiedy sprzecznych, komplikuje sytuację, ale do każdej mamy i dziecka może być skuteczna inna rada.
Radzę je analizować pod własnym kontem i wybierać te, które Pani wydają się skuteczne.
Pozdrawiam
Anna Cupryan
Szpital Położniczo-Ginekologiczny UJASTEK