Trzylatek nie chce mówić
Witam, mój 3-letni syn nie chce mówić. Nie wypowiada potrzeb typu: daj, jeść, pić, siku. Nie powie: mama chce to czy tamto itp. Jednak liczy, powtarza teksty z bajek. Nie wiem, jak mu pomóc, aby jego mowa ruszyła. Ewa

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Ewo,
brak mowy komunikacyjnej, społecznej, użycie języka nie do rozmowy, a jedynie odtwórczo wskazują na zaburzenia ze spektrum zespołu Aspergera lub wysokofunkjconującego autyzmu. Koniecznie powinna Pani zgłosić się na badanie do poradni lub do terapeuty metody krakowskiej, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl .
Synek jest jeszcze mały i można mu pomóc w powrocie na prawidłową ścieżkę rozwoju, ale nie można już czekać, bo nieprawidłowe zachowania utrwalą się.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska