Jak pracować z "Kocham Czytać" i "Słucham i Uczę się mówić"?
Witam Panią,
Zakupiłam Pakiet 1-18 książek "Kocham czytać" + "Słucham i
Uczę się mówić" dla synka 2 latka i 9 miesięcy i chciałabym się dowiedzieć, jak na nich pracować, by w pełni przyniosły efekt. Nasz synek mało mówi, w zasadzie podstawowe słowa z naśladownictwem, chętnie słucha Pani płyt, na razie jeszcze nie powtarza, a pokazuje paluszkiem literki, jak często w jakiej kolejności mam puszczać płyty i jak włączyć do tego program kocham czytać (dziś dostaliśmy), co jeszcze mogę z nim ćwiczyć i
gdzie znajdę materiały do tego potrzebne? Na wizytę u specjalisty musimy
poczekać jeszcze 2 tygodnie, jesteśmy umówieni. Posiadam także Pani układanki lewopółkulowe i widziałam, że są dostępne jeszcze inne, tylko z chwilowo nas nie stać. Czy sama mogę jakoś mu pomóc, oczywiście nie ogląda telewizji, nie słucha radia itp. Co jeszcze powinnam zrobić, by ruszył z mową?
Magdalena

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Magdaleno,
W pakiecie jest przewodnik dla Rodziców i dokładnie opisane jest, jak wprowadzać poszczególne etapy. Może Pani także przeczytać o początkowych etapach nauki czytania (samogłoski) w zakładce „Do pobrania” na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl artykuł - "Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną®". Płyt synek powinien słuchać 20 minut dziennie (można podzielić na 2 lub sesje). Resztę pomocy może Pani zrobić sama, proszę zobaczyć na stronie konferencji obrazek na pudełku "Symultaniczno-Sekwencyjna nauka czytania" mgr Agnieszka Kosiba. Trzeba do każdej samogłoski przygotować sobie obrazki/zdjęcia (np. z gazet)i układać pod obrazkami samogłoski. Układanie podpisów pod zdjęciami członków rodziny (MAMA, TATA, imię dziecka, oraz pod zdjęciami domowników wykonujących podstawowe czynności (JE, ŚPI, PIJE, STOI, JEDZIE, SIEDZI, GOTUJE). Wszystkie
podpisy czcionką Arial 36 pkt. Dorosły układa z dzieckiem, wypowiada głośno wyraz zachęcając do powtarzania. Ważne jest też składanie obrazków z części (nie puzzle) obrazki, ilustracje z gazet rozcinać na części, także po skosie.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska