córeczka
jestem samotna matką. Moja córeczka będzie miała za chwile 2 latka, odrzucamy własnie smoczka ,jest strasznie nerwowa krzyczy, bije mnie, nie chce jeść. Za każdym razem płacz o wszystko, nie śpi spokojnie, nie wiem co robić. Poza tym wyjeżdzam za granice na 2 miesiące. Moja mama z nią jest przez ten czas prosze mi pomóc
Karolina

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam
Pani Karolino jeżeli tylko wyjazd nie jest konieczny proszę tego nie robić. Córeczka bardzo to przeżyje, będzie to skutkówało w jej późniejszym życiu i kontakcie z Panią i innymi osobami. Jest za mała by zrozumieć, że Pani wróci. Będzie myślała, że mamy już nie ma. Rozstanie ze smoczkiem jest trudne dla dziecka. Malutka musi nauczyć się jak samodzielnie zasypiań i uspakajać się, dotychczas miała pomoc. Proszę wykazać się cierpliwością i zrozumieniem. Okazywać jej dużo ciepła, przytulać ją , śpiewać piosenki. Do jedzenia nie zmuszać, zacznie jeść, to przejściowe.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska