Nerwy i płacz
Witam,
Piszę, bo już nie wiem co robić, od pewnego czasu nasza córka zaczęła robić straszne afery przed snem. Ma prawie 5 lat, od małego ma czytane przed snem, więc teraz sobie wymyśliła, żeby z nią leżeć dopóki zaśnie. Oprócz tego budzi się codziennie w nocy i płacze żeby przyjść do niej i z nią leżeć. Każda noc nieprzespana, dodam, że jestem w 9 miesiącu ciąży, ale to u niej było od małego, nie umie nawet teraz pożegnać się z koleżanką tylko płacze, bo ona chce żeby jeszcze została lub jak ma iść do domu z placu zabaw. O wszystko jest płacz. Dodam, że nie słyszałam żeby jakieś dziecko tak głośno i histerycznie płakało, w nocy próbowaliśmy to lekceważyć, ale mieszkam z siostrą i ona ma małego synka, a nasza Zuzia jest uparta i długo potrafi płakać i to bardzooo głośno. Proszę o pomoc co robić, gdy robi takie afery. Jeszcze teraz ma takie coś, że na wszystko mówi "ja chcę oglądać bajkę" lub "ja chcę coś tam". Z góry dziękuję i proszę o odpowiedź.
Agnieszka

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Córeczka jest bardzo mądrym dzieckiem. Prawdopodobnie zauważyła, że nie
chcecie Państwo, żeby krzyczała i wykorzystuje tę "broń". Proszę ustalić
z nią wieczór, od którego zasypia samodzielnie. Otulić ją kołderką,
przeczytać krótką bajkę. Obiecać, że za pięć minut przyjdzie ją Pani
odwiedzić i tak robić. Za każdym razem wydłużać przychodzenie do
córeczki o 2 minuty. Kiedy Pani przyjdzie do pokoju pogłaskać ją,
uśmiechnąć się, ale nie zostawać na dłużej niż 2 minuty. Płacz w nocy
jest prawdopodobnie spowodowany sposobem usypiania. Dziecko, które
zasypia z rodzicem spodziewa się, że będzie on spał obok cały czas i
tego się domaga. Zapewniam, że jak tylko poradzicie sobie Państwo z
samodzielnym usypianiem problem wybudzania sam się rozwiąże.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska