Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Duże czy małe litery w podpisywaniu obrazków?

Witam,
Mój 6-letni syn ma Zespół Downa. Syn chętnie powtarza słowa, powtórzy nawet trudne wyrazy nie zawsze wiedząc co one oznaczają. Na zajęciach m.in. w przedszkolu pojawiają się obrazki, zdjęcia, tak by synek kojarzył wypowiadane słowo z konkretnym przedmiotem na tym obrazku. Czy może mieć jakiś niekorzystny wpływ to, że obrazki te są podpisywane małymi literami?
Od kilku miesięcy w domu przerabiamy "Kocham czytać" i "Słucham i uczę się mówić" - rzeczowniki, gdzie występują duże litery. Nie mogę powiedzieć, by synek w tym momencie dobrze rozróżniał sylaby. Jesteśmy na razie jeszcze na początku nauki sylab. Kiedy ewentualnie mogą pojawić się małe litery?

Beata
Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda

Prof. Jagoda Cieszyńska

Psycholog, logopeda

Odpowiedź:

Droga Pani Beato,

Małe litery wprowadzamy gdy dziecko już czyta proste zdania pisane wielkimi literami. Nie można wprowadzać dwóch kodów (małe i wielkie litery) i utrudniać dziecku naukę, tym bardziej, że nauka czytania potrzebna jest dziecku z Zespołem Downa do ćwiczenia artykulacji, rozszerzania słownictwa i uczenia się gramatyki.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska

Zobacz inne porady w tematyce: zespół Downa, nauka czytania, litery

Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć