Stymulacja rozwoju dziecka z Zespołem Downa
Witam,
jestem mamą 4-tygodniowego chłopca z Zespołem Downa. Na oddziale szpitalnym usłyszałam o metodzie krakowskiej, która wspomaga rozwój dzieci. Czy tę metodę mogę zacząć już stosować, gdzie mogę znaleźć o niej informacje, a może są kursy? Proszę o wszelkie wskazówki, jak mogę pomóc mojemu dziecku i z góry za nie dziękuję.
Monika

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Moniko,
Centrum Metody Krakowskiej organizuje kursy dla terapeutów i rodziców (także na temat stymulacji dzieci z ZD). Zwykle odbywają się w Krakowie i Warszawie, ale w kwietniu będzie duża konferencja w Gdańsku, organizowana przez fundację - JA TEŻ.
Może już Pani rozpocząć stymulację słuchową i wzrokową. Proszę ustawić małe głośniki po obu stronach łóżeczka i puszczać program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze (www.arson.pl) (3 x po 3-5 minut), a także stymulować koncentrowanie wzroku (Karty do stymulacji znajdzie Pani an stronie - www.konferencje-logopedyczne.pl.
W książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl) znajdzie Pani cały rozdział poświęcony dzieciom z ZD oraz omówione wszystkie techniki stymulacji.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska