Nie mówi całych zdań, dziecko 3 lata i 9 miesięcy
Mam synka, ma on 3 lata i 9 miesięcy, umie liczyć po polsku i angielsku do 100, zna alfabet po polsku i angielsku, umie wszystko nazwać, pokazać, wie jak wszyscy mają na imię, jest bystrym dzieckiem i komunikuje potrzeby "chcę jeść, siusiu, kupa ", ale powtarza po nas wszystko "Kuba co dziś robiłeś " i on on "Kuba co dziś robiłeś".
Udałam się z nim do psychiatry czy może ma zaburzenia autystyczne, ale pani doktor nie może tego stwierdzić. Proszę o podpowiedź co mam robić.
Kasia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Kasiu,
U czterolatka można dokonać dokładnej diagnozy, ale ja nie widząc dziecka i mając tak nikłe informacje o jego zachowaniu nie mogę formułować diagnozy.
Jeśli mieszka Pani w Anglii mogę poradzić tylko:
- zapoznanie się z lekturą "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń
autystycznych" - www.konferencje-logopedyczne.pl.
Jeśli jednak dziecko zna alfabet polski i angielski mieszkając w Polsce, to
jestem mocno zaniepokojona. W tym wieku dziecko powinno rozmawiać, a
nie odtwarzać sekwencje liczb i nazw liter.
Proszę zadać sobie pytanie: dlaczego dziecko nie uczy się języka do
komunikacji chociaż zapamiętuje długie ciągi słów?
Z pewnością rozwój mowy Synka jest znacznie opóźniony i należy
natychmiast rozpocząć terapię.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska