Jak stymulować lewą półkulę?
Szanowna Pani Profesor. Jestem mamą 2,5 letniego Jasia, który potrafi wymówić tylko kilka słów. Zakupiłam już polecaną przez panią literaturę. Jednak chciałabym dowiedzieć się, w jaki sposób stymulować lewą półkulę mózgu u synka. Co powinnam ograniczyć? (oprócz TV)
Pytanie przysłała pani Marta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Marto,
Tv na razie, dopóki nie pojawią się pierwsze zdania, należy zupełnie zlikwidować. Do stymulacji lewej półkuli potrzebne są ćwiczenia słuchowe (program "Słucham i uczę się mówić - sylaby i rzeczowniki" - www.arson.pl, oraz ćwiczenia dr Marty Korendo "Szeregi i sekwencje " www.wir-wydawnictwo.com, oraz "Ćwiczenia lewej półkuli mózgu" - www.we.pl). Wiem od rodziców, że zniknięcie telewizora spowodowało szybkie efekty, najpierw dzieci powtarzały wiele nowych sylab, a potem pojawiły się wyrazy i zdania. Oczywiście ćwiczyć też trzeba, a płytek słuchać W SŁUCHAWKACH.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska