2 latka i bardzo mało mówi
Witam serdecznie,
jestem mamą 2 letniego chłopca, który mówi tylko: mama, tata, baba, niam(jedzenie i picie)nyny i kaka- ptaki. Mały wszystko rozumie, pokazuje palcem co chce, wykonuje polecenia. Czy powinnam udać się do logopedy lub innego specjalisty??
Dodam, że dentystka syna stwierdziła, że mały ma krótkie wędzidełko. Byłam u laryngologa i on powiedział, że krótkie ale nie ma się czym martwić. Dodam jeszcze, że syn wszystko robi trochę później niż norma. Siedział około 8 miesiąca, potem pełzał, potem raczkował, a chodził sam dopiero w 16 - miesiącu. Byłam u neurologa - powiedziała: taki urok, nie ma się czym martwić, takie dziecko nie potrzebuje rehabilitacji.
Co z tą mową?? Dlaczego nie chce powtarzać co robić??
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Pani Magdo,
słusznie się Pani niepokoi, synek przejawia pewne trudności rozwojowe, którym możemy zapobiec właśnie teraz! Polecam serię Elżbiety Wianeckiej "Słucham i uczę się mówić - sylaby i rzeczowniki" (www.arson.pl), a także serię "Kocham czytać" (www.we.pl).
Wczesna nauka czytania wpływa na formowanie się struktury istmus w spoidle wielkim, łączącym lewą i prawą półkulę mózgu. Dlaczego dziecko przejawia opóźnienie rozwojowe. Tego nie mogę stwierdzić nie badając Synka, ale wiem jak powinna przebiegać stymulacja. Jeśli chciałaby Pani sama zająć się terapią polecam "Wczeną interwencję terapeutyczną" (www.we.pl).
Życzę radości podczas terapeutycznych zabaw z dzieckiem.
Jagoda Cieszyńska