2,5-latek mało mówi
Witam,
mój syn ma 2 lata i 6 miesięcy, używa niewielu wyrazów (około 50), umie zbudować proste zdanie (3-4 wyrazy), wiele słów nazywa po swojemu, mówi mało wyraźnie, nie chce powtarzać nowych wyrazów, nie wymawia głosek k, g, l, z. Rozumie wszystko, przedmioty najczęściej prawą ręką. Jak mogę z nim ćwiczyć i stymulować rozwój mowy?
Izabela

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Izabelo,
Synek ma opóźniony rozwój mowy i warto poćwiczyć, by idąc do przedszkola nie miał problemów z komunikacja językową.
Polecam:
1. Program słuchowy "Słucham i uczę się mówić" - "Sylaby i
rzeczowniki" - www.arson.pl. Proszę pamiętać, że dziecko musi słuchać
w słuchawkach.
2. "Kocham czytać" - www.we.pl - to program, który pomaga dzieciom
szybko uczyć się powtarzania sylab z różnymi spółgłoskami.
Mamy moich podopiecznych podkreślają, że rozwój mowy następował
lawinowo.
Proszę też pamiętać, że zdrowe dzieci mogą oglądać telewizję dopiero
po ukończeniu 3 roku życia w wymiarze 20 minut dziennie
.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska