Poznań » Wiadomości lokalne » Warsztaty „Rok z Linneą – Wiosna” w ramach cyklu „Zamek z książek” w Poznaniu

Warsztaty „Rok z Linneą – Wiosna” w ramach cyklu „Zamek z książek” w Poznaniupowiększ

Warsztaty „Rok z Linneą – Wiosna” w ramach cyklu „Zamek z książek” w Poznaniu

Patronat CzasDzieci.pl

Kiedy nadchodzi wiosna, wszystko budzi się do życia. Roślinność zachwyca nas wachlarzem barw, a my coraz więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Niektórzy w tym czasie zajmują się swoimi ogrodami. Ale nie każdy ma swój kawałek zieleni. Ale to nie znaczy, że nie może mieć swojego ogrodu! To właśnie na warsztatach „Rok z Linneą – Wiosna”, odbywających się w ramach cyklu spotkań „Zamek z książek” powstały przepiękne kolorowe aranżacje, które okazały się wielką inspiracją dla najmłodszych ogrodników.

Moi chłopcy uwielbiają rośliny, więc gdy usłyszeli ode mnie o warsztatach projektowania ogrodów w poznańskim Zamku, to bez wahania zgodzili się w nich uczestniczyć. Dodatkowo, całe spotkanie inspirowane było książką „Rok z Linneą” autrostwa  Christiny Björk, więc z wielkim zaciekawieniem wybraliśmy się na te zajęcia. I ani przez chwilę nie żałowaliśmy swojej decyzji, bo warsztaty okazały się niesamowicie ciekawe!

Dzieci zgromadziły się w specjalnej sali plastycznej w gmachu zamku i przy wspólnym stole zasiadły z rodzicami. Na początku zapoznały się z panią  Magdą Garczarczyk (ogrodniczką miejską, specjalistką od twórczego zazieleniania niewielkich przestrzeni), która prowadziła warsztaty. Ta bardzo sympatyczna osoba przeczytała fragment książki i wspólnie porozmawiała na temat ogrodu i skojarzeń z nim związanych.

Później nastąpiła najważniejsza część warsztatów, czyli projektowanie własnych ogródków. Każde dziecko otrzymało dużą metalową puszkę, którą wypełniało według swojego uznania. Na początku trzeba było zasiać nasiona (wybór był naprawdę spory – mnóstwo rodzajów kwiatów, a także warzyw!). Następnie każdy projektant musiał zaaranżować swoją przestrzeń. Wybierać można było do woli z przygotowanych pomocy takich jak np: kamyczki, kolorowy ryż, słomki, gałązki, mech, gliniane figurki i kostki, strażnicy ogrodu ;-) i kolorowe taśmy. W zawrotnym tempie zaczęły powstawać alejki, hamaczki, płotki i inne niezwykłe konstrukcje. Puszki nabrały kolorów, ozdobione zostały chorągiewkami i wstążkami.

Dzieci wzajemnie wymieniały się potrzebnymi dodatkami i wspólnymi siłami tworzyły swoje ogródki. To było naprawdę duże wyzwanie, ale niezwykle kreatywne. Atmosfera była bardzo fajna, panie we wszystkim pomagały, a dzieci... całe swoje serducha wkładały w pracę. Moi chłopcy byli  bardzo zaangażowani i po wszystkim z wielką dumą opuszczali salę zamkową.

I choć warsztaty się skończyły to nie skończyła się ogrodowa przygoda. Po pewnym czasie nasiona wykiełkowały, sprawiając, że ogródki stały się jeszcze okazalsze. Poza tym w dalszym ciągu można obserwować zmiany w nich zachodzące i cieszyć się ich pięknem. Moje dzieci do teraz wspominają warsztaty i cały czas dbają o stworzone przez siebie projekty. A ja jestem dumna, że mam w domu takich miłośników przyrody :-)

mama Ania

Lubisz CzasDzieci.pl?
KOMENTARZE:

Napisz komentarz, pomóż innym, opiniuj treści
Treść:
Maksimum 1500 znaków.
Imię:
Kod z obrazka:
Zobacz także: „To działanie dodaje mi skrzydeł, pozwala... więcej » x
Zobacz » Wiadomości lokalne
„To działanie dodaje mi skrzydeł, pozwala wstać rano z uśmiechem na buzi"
Patronat CzasDzieci.pl

Rozmowa z Patrycją Nowaczyk – Prezeską Ligii Kobiet Sukcesu, V-ce prezesem poznańskiego stowarzyszenia chorych na fenyloketonurię, dyrektorem Hotelu i Restauracji Gościniec Sucholeski, organizowała Pani pokazy mody, wybory Miss, a prywatnie matką dwóch synów. więcej »
Dawniej i dziś - Stare ZOO w Poznaniu

Stare ZOO w Poznaniu to jeden z trzech najstarszych ogrodów zoologicznych w Polsce. Za tym miejscem stoi fascynująca historia trwająca już prawie 150 lat! Zobaczcie jak zmieniało się Stare ZOO przez ten czas! więcej »
Konkurs - Wspomnienie lata w mieście

Wakacje chylą się ku końcowi. Tak niestety jest, że wszystko co dobre musi kiedyś się skończyć. Dla tych z was, którzy spędzali je w Poznaniu mamy specjalny konkurs. więcej »
Weekend w pigułce | 19-20 sierpnia 2017

Przed nami weekend pełen atrakcji. Wakacje powoli chylą się ku końcowi, więc nie czekajcie tylko korzystajcie! W ten weekend nie zabraknie atrakcji dla miłośników teatru, wielbicieli książki, zapalonych kinomanów ani ciekawskich spacerowiczów. więcej »
Weekend w pigułce | 12-13 sierpnia 2017

Przed nami weekend pełen atrakcji. Sierpień w tym roku obfituje w wydarzenia skierowane dla tych z nas, którzy lato spędzają w mieście. Nie zabraknie czegoś dla małych artystów, miłośników kina oraz prawdziwych smakoszy. więcej »
Spacer po poznańskiej Cytadeli

Wakacje wciąż trwają, wielu spośród nas ma już wyjazdy rodzinne za sobą, a niektórzy po prostu spędzają lato w Poznaniu. Wbrew pozorom nawet w dużym mieście można znaleźć chwile wytchnienia na spacerach po parkach i w okolicznych lasach. My udaliśmy się ostatnio na rodzinny spacer do Parku Cytadela i zrobiliśmy dla was kilka zdjęć w tych pięknych okolicznościach przyrody. więcej »
Sztukmistrzowie w Mobilnym Centrum Kultury - relacja
Patronat CzasDzieci.pl

W ubiegłym tygodniu wybrałyśmy się z córką na warsztaty Sztukmistrzowie do Mobilnego Centrum Kultury, które akurat stacjonowało na pobliskich Smochowicach. Zabrałyśmy ze sobą także znajomą wraz z jej córką. Warsztaty były w temacie kolażu i twórczości Jana Dziaczkowskiego.
więcej »
Z wizytą wśród poznańskich legend w Blubry6D

Tegoroczne wakacje spędzamy z córką w Poznaniu. Na co dzień mieszkamy w Anglii, ale ja jestem rodowitą Poznanianką więc zależy mi aby Zosia dobrze znała moje rodzinne miasto oraz jego historię. więcej »
Wakacje z Blokami na Piątkowie

Tegoroczne wakacje obfitują w wydarzenia skierowane dla tych, którzy zostali w mieście. Poznaniacy mają przed sobą szeroką ofertę kulturalną, a wiele spośród tych inicjatyw skierowana jest do tych, którzy mieszkają dalej od centrum miasta. Tym sposobem nie muszą jechać tam aby uczestniczyć w rozmaitych ofertach kulturalnych, gdyż to one przyjeżdżają do nich. więcej »
Nic Się Tu Nie Dzieje - Program

W dniach 4-8 sierpnia w Poznaniu czekają na nas rozmaite atrakcje w ramach inicjatywy Nic Się Tu Nie Dzieje. Wszystko to za sprawą wspólnych działań trzech poznańskich kin: Muzy, Pałacowego oraz Rialto. więcej »
Interesują mnie terminy:
Wiek dziecka:
Interesują mnie wydarzenia z kategorii »

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami? Skorzystaj z naszego newslettera

Zobacz co zyskujesz

Wywiad na czasie

„To działanie dodaje mi skrzydeł, pozwala wstać rano z uśmiechem na buzi"

<span style="font-size:80%">Kilka nieoczywistych a przydatnych gadżetów na żagle z dziećmi</span>

Kilka nieoczywistych a przydatnych gadżetów na żagle z dziećmi

Przed wyjazdem na żagle przeczytałam ogrom artykułów poświęconych temu co zabrać, jak się przygotować, co kupić. Wśród porad nie znalazłam takich które, jak się później okazało, były bardzo potrzebne.

Nowinki

Karta Dużej Rodziny

Zapis czatu z ekspertem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Najciekawsze pytania i odpowiedzi...
11 przepisów na pyszne domowe lody

Lody na patyku, rożki, jogurtowe, sorbety, kremowe, granity – to pełna gama mrożonych, zdrowych deserów, które nie tuczą! Poznajcie łatwe...

Wywiad na Czasie!

Blogo - Plotki: Hafija

Blogerka z misją. Pomogła mi i wielu innym matkom w ich mlecznej drodze. Pisze o karmieniu piersią, mądrze, prosto i czasem bardzo dosadnie. Często też z ogromnym poczuciem humoru. Nie demonizuje, nie...

Czas na konkurs!

Szkoła to nie tylko nauka i obowiązki. To również miejsce, w którym kolekcjonujemy ważne wspomnienia i zawieramy piękne przyjaźnie - niektóre nawet na całe życie. Wiemy, że pewne chwile bywają ulotne,...

W domu z dzieckiem

Back To School Dolce Gusto Niezapominajka Doktor Misia Winx! Kapitan Nauka Rodzinne wakacje Domowa Akademia EkoRodzice radzą

Sonda – Czas Dzieci

Jaki jest wiek Twojego Dziecka?
Twój głos pomoże nam lepiej wyprofilować nasze informacje.
do 3 latek
od 3 do 7 lat
od 7 do 10 lat
od 10 do 14 lat
powyżej 14 lat

Kraków | Warszawa | Wrocław | Śląsk | Łódź | Poznań | Lublin | Trójmiasto | Bydgoszcz | Rzeszów | Szczecin